Sprzedaż tanich aut w Polsce rośnie, bo niepewność przyszłorocznych cen duża. Nie o tym jednak, a o bezprzykładnym forowaniu chińszczyzny.
Mój Czarny Lud, czyli auta chińskie to nie czempion sprzedaży, ale dziennikarze starają się zaklinać rzeczywistość.
Z tekstu wynika, że kitajskie MG rośnie w siłę. Proszę spojrzeć na tabelę, wcale tak nie jest.
Jednak czytając nagłówek można mieć mylne przekonanie chińskiego sukcesu.
MG na równi z marką Suzuki, no cóż owa japońska wytwórnia nigdy nie miała zbyt wielu zwolenników.
Rejestracje nowych aut na klientów indywidualnych, ranking marek w listopadzie
1. | Toyota | 3 064 |
2. | Volkswagen | 1 679 |
3. | Skoda | 1 562 |
4. | Kia | 1 460 |
5. | Dacia | 1 310 |
6. | Hyundai | 1 115 |
7. | Renault | 1 064 |
8. | MG | 526 |
8. | Suzuki | 526 |
10. | Audi | 396 |
Źródło: PZPM na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów
Rejestracje samochodów chińskich marek od stycznia do listopada 2024 r.
MG | 5847 |
BAIC | 1493 |
Omoda | 797 |
Jaecoo | 307 |
BYD | 229 |
Forthing | 63 |
Maxus | 33 |
Seres | 22 |
DFSK | 15 |
Leapmotor | 7 |
Skywell | 6 |
NIO | 5 |
Hongqi | 4 |
Dongfeng | 1 |
SWM | 1 |
Foton | 1 |
JAC | 0 |
Voyah | 0 |
Źródło: PZPM na podstawie CEP
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentować każdy może, nigdy tego nie wymaże!