piątek, 28 kwietnia 2023

Synoptycznie

Końcówka kwietnia, odnotować trzeba marność aury. Pod naszą północną szerokością geograficzną, to żadna sensacja. Jednak tęskonota za wiosną coraz większa. Długi łikend, ten od jutra do następnej niedzieli, raczej z perspektywą na poziomie 10 stopni, deszczu i wiatru. No może ze dwa dni słoneczne i 14 gradusów też się zdarzy. Jednak gereralnie, marność nad marnościami.
Dlatego z zazdrością(?) patrzymy na Hiszpanię, bo tam afrykańskie upały! Ha, ha, ha, ale to przegięcie w drugą stronę! Tak na dobrą sprawę, optimum dla normalnego człeka, to klimat Madery czy Kanarów.
Dla porządku jednak, zielono już za oknem, co normą dla naszej krajowej dalekiej północy nie jest! 
Życzę Państwu, miłego, słonecznego łikendu i jeszcze większej zieloności!

4 komentarze:

  1. Wkurzają mnie te tzw długie łikendy. Urzędnicy wykonujący pracę ośmiogodzinną mają w głębokim poważaniu, że ktoś ma jakieś obowiązki i zobowiązania. Rok budżetowy trzeba zamknąć, podatki zapłacić, wynagrodzenia pracownikom zapłacić, obowiązki umowne wykonywać. A tu akcja - trzy dni urlopu siedem pierdzenia w kanapę i mam wszystko w d... . Tylko żeby sklepy były czynne. Chyba marudzę, ale jako czynny biznes, wkurza mnie to i moich ludzi też. A pogoda akurat mnie cieszy, nie muszę "szaleć" w ogrodzie. Wiadomo - miastowi inaczej widzą świat niż normalni ludzie:)
    Adam P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z urzędami, a raczej urzędnikami, to syndrom światowy. U nas nawet jakby bardziej profesjonalnie. Najgorszy sort funkcjonariuszy, to Niemcy i Francja, ich nikt nie przeskoczy!
    Co do ogrodolubnych, mam do skoszenia kwartałek nadjeziorowy, zapuszczony od roku i nie ma mi kto skosić! Stały kosiarz odpadł, a nowego bezskutecznie szukam, ech!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tą roślinnością to coś jest nie tak. Nie ogląda chyba prognoz pogody. Niezależnie od pogody rośnie jak szalone, nie bacząc na swego gospodarza. Jak trzeba kosić to pada, jak nawozić to nie pada, ech. I tak co roku. I to jest poważny bardzo problem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, niestety, coś w tym jest. Aliści ja nigdy miłości do ogrodnictwa nie przejawiałem, więc mój kawałek łąki do skoszenia, to ciągły problem. Najlepsza byłaby taka kosiarka z reklam, co to jak samodzielny odkurzacz, łąkę pędzluje. Niestety na zapuszczoną metrową trawę, to chyba kosa jeno:-)

    OdpowiedzUsuń

Komentować każdy może, nigdy tego nie wymaże!

53 - Mayenne - Region Pays de la Loire

Departament Mayenne - sławny starożytnością departament, w okolicach dzisiejszej wioski Jublains, zwycięzcy Rzymianie wznieśli swoje miasto...