sobota, 28 września 2024

Nierdzewne?

Korozja zeżre każde auto, to tylko kwestia czasu! Hm, najlepiej użytkować wehikuł na pustyni, bo w nadmorskim oceanicznym klimacie Kalifornii czy Karaibów już nie koniecznie, tam sól inna nie zimowo sypana, ale oceaniczna wszechobecna w powietrzu przez okrągły rok.
Z drugiej strony, mniej chyba szkodliwa, skoro na Kubie jeżdżą auta ponad pięćdziesięcioletnie.

Najzabawniejszym z tego wszystkiego jest kiepski wynik Tesli, dlaczego mnie to nie dziwi?
Bliska mi skądinąd chińska marka ze Szwecji, to oczywisty badziew,…od kiedy przejęli ją chińscy Towarzysze. W pełni się zgadzam z oceną jak niżej i nie polecam owych Geely wyrobów nikomu, no chyba że jakiś model mocno leciwy powyżej dwudziestki.

Moja ulubiona marka Dacia ma się za to świetnie, wyprzedzając m.in.  Lexusa,  a że owego rankingu nie robili mocno skompromitowani "eksperci" niemieccy, to wiarygodność owego badania jest duża.
Trzecie miejsce w zestawieniu marka Nio, zupełnie mi nieznana, ale to bardzo dobrze świadczy o rzetelności autorów.


Na tej podstawie stworzono ranking, który pokazuje, jakie marki oferują obecnie najlepsze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Poniżej przedstawiamy wyniki, od najlepszego do najgorszego.

Porsche – 5 punktów
Jaguar – 4,7
Nio – 4,5
BMW – 4,1
Audi – 4,0
Mini – 4,0
Mercedes – 3,9
Renault – 3,7
Volkswagen – 3,6
Seat – 3,6
Dacia – 3,5
Tesla – 3,4
Škoda – 3,4
Lexus – 3,3
Średnia – 3,1
Alfa Romeo – 3,0
BYD – 3,0
Cupra – 3,0
Polestar – 3,0
Volvo – 3,0
Kia – 2,9
Hyundai – 2,9
Nissan – 2,7
Peugeot – 2,6
Opel – 2,6
Jeep – 2,5
MG – 2,5
Citroën – 2,4
Mazda – 2,3
Ford – 2,2
Toyota – 2,2
DS – 2,0
Fiat – 2,0
Hongqi – 2,0
Lynk&Co – 2,0
Mitsubishi – 2,0
Range Rover – 2,0
Subaru – 2,0
Suzuki – 2,0
Honda – 1,8

Niespodzianką w zestawieniu jest miejsce zajmowane przez Volvo. Ta szwedzka marka, podobnie jak Polestar, znalazła się poniżej średniej. Jest to szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę, że nadwozia starszych modeli Volvo były uważane za niemal niezniszczalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentować każdy może, nigdy tego nie wymaże!

Nierdzewne?

Korozja zeżre każde auto, to tylko kwestia czasu! Hm, najlepiej użytkować wehikuł na pustyni, bo w nadmorskim oceanicznym klimacie Kaliforni...